درخواب ماهواره            قسمت 2              به قلم: حجت الاسلام سعید غلامی مدرّس و مشاور مدارس علمیه شهرستان دشتستان
ضمن عرض سلام و ادب و احترام به پیشگاه مخاطبین ارجمند و آرزوی بهترین های برای شما مردم شریف . درقسمت گذشته بدین مطلب اشاره نمودیم که لشکر دشمن برای جلوگیری از نشر اسلام با یک برنامه ریزی دقیق و البته بی صدا بدنبال اهداف شوم و خطرناکی است که اگر مراقب نباشیم در دام این دشمن قسم خورده افتاده و دربرخی موارد شاید راه بازگشتی نیز وجود نداشته باشد.
اشاره نمودیم که دشمن باراه اندازی 31 ایستگاه ماهواره ای و راه اندازی 3000 شبکه ماهواره ای  که ازمیان آن 166 شبکه فارسی زبان و بصورت 24 ساعته بدنبال اهدافی است که للبته  تاثیراتی را برمخاطبین فارسی زبان خود نیز داشته که به اختصار به برخی ازمهمترین آنها اشاره خواهیم نمود
نخستین و مهمترین اثری که موسسان اینگونه شبکه های بدنبال آن هستند  که مساله بسیار مهمی است تغییر هویتی در افراد است.  اطفال، نوجوانان، جوانان و حتی افرادی که سنی ازآنان گذشته وقتی که اصل هویتی خویش را فراموش کردند بی شک به هرکاری و هرگونه گفتاری گرایش پیدا می کنند. اینکه امروزه درسطح جامعه می بینم افرادی که از نظر پوشش، گفتار و تعامل با اطرافیان دچار ناهنجاری شده اند ریشه و پایه آن برگرفته از تغییر هویتی و شخصیتی ایشان است که ناخود آگاه ایشان را به این سمت می کشاند. آنجا که برخی ازجوانان عزیز با تغییر ظاهرخویشتن درسطح اجتماع حاضر میشوند ریشه دراین مطلب دارد که این جوان عزیز جایگاه و منزلت خویش را بدلالیل متعددی به فراموشی سپرده و تصور براین دارد که بااینگونه پوشش و نحوه تعامل با افراد جامعه مقام و منزلت وی افزایش می یابد. دشمن با یک برنامه فوق العاده دقیق و مرموز بدنبال این تغییر هویت افراد است و بخوبی می داند آنگه که توانست هویت فرد را تغییر دهد آرام ارام و بیصدا و براحتی می توانند هرآنچه درذهن شیطانی خویش دارد را به این مخاطب خویش منتقل نماید.
اثرو پیامد دوم برنامه های ماهوراه ای عادت دادن مخاطبین به تماشای اینگوه برنامه هاست به گونه ای که برخی برای دیدن برنامه ها حاضر می شوند ساعتها وقت گرانبهای خویشتن را پای گیرنده های خود تلف کنند غافل ازآنکه په سرمایه گرانبهایی را دارند ازدست می دهند. وقتی نوجوان و جوان عزیزی درطول شبانه روز بیش از 12 ساعت وقت خویش را درکنار شبکه های مختلف ماهواره ای سپری می کند دیگر کمتر فرصت تفکر و تعقل پیدا می کند که این خود سبب کند شدن فعالیتهای ذهنی مخاطبین می شود درحالیکه یک نوجوان و جوان با داشتن استعدادهای سرشار خدادای که می بایست درمسیر کمال خود هزینه کند با سرگرم شدن به برنامه هایی که اصالتا بدنیال کند شدن این حرکت شتابنده هستند طی مسیر می کند.
نکته سومی که می توان بعنوان آثارمخرب این رسانه جمعی ازآن یاد کرد: تبلیغ پرخاشگری و ستیزه جویی و خشونت درمیان مخاطبان است. همانگونه که از آمار و تحقیقات برمی آید بخش عظیمی از برنامه های ماهواره ای و بالاخص بازیهای رایانه ای با محوریت خشونت جنگ و پرخاشگری درسطح وسیعی درجامعه منتشر شده است. تاآنجا که اخیرا آماری که درکشور منتشر شده بیش از 20 میلیون از افراد جامعه به یراغ اینگونه بازیهای رایانه ای رفته که حدودا 500 میلیون ساعت سرگرمی برای کابران خویش بدنبال داشته است.(اندکی دقت)
انصافا شرکت های سازنده اینگونه برنامه ها با تنظیم و تکثیر اینگونه برنامه ها بدنیال چه اهداف شومی هستند تا جاییکه دربسیاری از خانواده ها شاهد پرخاشگری و عصبانیت بی مورد میان اعضای خانواده هستیم و دیگر حریم ها میان اعضاخانواده برداشته شده و اینگونه شاهد بروز حوادث ناگواردرمیان خانواده این جامعه هستیم. آیا برنامه های ماهواره ای دلسوز ما هستند یا درحال تخریب کانون گرم خانوادهای اصیل  ایرانی؟؟!!!!
ادامه دارد......